Blot 70 af dine likes på Facebook. Så lidt skal en britisk forskergruppe bruge for at kunne beskrive din personlighed bedre end dine venner. Det viser et projekt fra Stanford og Cambridge Universiteter.
At du får mere indhold fra Nike, hvis du liker mærket, ved mange. Det er som regel formålet. Mere overraskende er det, at forskere med dit like kan forbinde din interesse for sport, countrymusik eller dramaserier med bestemte personlighedstræk. Interesserer du dig for løb og madlavning, tyder det på, at du er ansvarsbevidst. Lytter du til bandet Rammstein og ser tv-serien ’Californication’, er du formentlig ikke altid lige let at omgås.
Der skete en fejl, prøv igen senere
Der skete en fejl, prøv igen senere eller søg hjælp via vores kundecenter
Få det store overblik for 1 kr.
Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.
Læs mereEr du under 30 år og udeboende? Få halv pris her
Allerede abonnent? Log ind