0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Totalt ligeglade annoncører drukner Zuckerberg i dollarsedler

Verdens største sociale medie præsenterede mandag et regnskab med stort afkast. Det vidner om, at der er forskel på politik og virkelighed.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Tolga Akmen/Ritzau Scanpix
Foto: Tolga Akmen/Ritzau Scanpix

Det kan godt være, at Facebook er i en pr-krise og politisk modvind, men annoncørerne er ligeglade. Billedet er fra London i går, hvor der bliver demonstreret mod den sociale mediekæmpe foran det britiske parlament.

Viden og tech
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Viden og tech
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Problematiske algoritmer og hadefuldt indhold er ikke nok til at knække Facebooks økonomi. Techgiganten offentliggjorde mandag sit regnskab for tredje kvartal af 2021, og det bugnede af overskud.

Omsætningen er steget med 35 procent sammenlignet med samme tidspunkt sidste år. Facebook, der tjener størstedelen af sine penge på reklamer, har derfor kunnet indkassere 186 milliarder kroner i løbet af de sidste tre måneder.

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere