Annonce
Debat 23. feb. 2012 KL. 08.48

Jeg tager ikke imod et job i Netto

Jeg er en ung kvindelig studerende, som prøver at gå uden om Netto.

OM INDLÆGGET
Kommentarer:
Afviste kommentarer:
1
send

Send artikel

Til:

(E-mail, adskil flere med komma)

Fra (E-mail): Besked:
banner
banner
print
Fatima Hachem
Fatima Hachem er studerende på Uddannelsesvidenskab.

Kære ’få et arbejde i Netto’-vedkommende,

Jeg er så træt af, at vi unge akademikere nærmest er blevet frataget vores rettigheder til at være akademikere, være studerende, være unge.

Hver eneste gang jeg sætter mig ned for at læse nyheder, viser det sig, at akademikere er et ord, som florerer over det hele, på godt og ondt.

Ja, man skulle til tider nærmest tro, at det var blevet et bandeord!

For ikke at glemme politikernes, de kvikke og de mindre kvikkes udtalelser, som har gjort det meget lettere for os at få skyldfølelse over den finanskrise, som mange af os ikke har været indblandet i. Det er jo ikke os, som sad i Folketinget, bankerne og lignende, dengang den opstod.

Vi unge akademikere er ikke forkælede, vi er ikke kræsne, vi er ikke uintelligente eller dovne, vi er ’bare’ akademikere, som er nysgerrige på verden og tager imod alle de chancer, vi kan få. Men så skal det også helst være job, som repræsenterer vores fag.

Vi unge akademikere er ikke forkælede, vi er ikke kræsne.

Fatima Hachem

Desuden har vi en arbejdsmentalitet i Danmark, som betyder, at vi fra 13-16-års alderen har lyst til at komme ud på arbejdsmarkedet. Med min forståelse og forestilling tror jeg også på, at mange har haft et fritidsjob og oplevet arbejdsmarkedet som barn.

Alligevel forsøger man at fortælle os gang på gang, hvor dovne og uansvarlige vi er! For ikke at glemme ’Netto-job’, som akademikere ikke skal skamme sig over at tage imod.