Under 24 timer tilbage: Prøv Politiken resten af året for 142 kr.

»Jeg kan faktisk ikke se feminismen for bare bare bryster«

ELITÆR. Den feministiske forening Kvindeligt Selskab opstod i 1991 i kølvandet på etableringen af KVINFO. Det blev en ny form for kvindebevægelse med hundredvis af medlemmer, der blandt andet gik i denne provokerende T-shirt og uddelte den kontroversielle pris ’Årets Pikhoved’. Arkivfoto: Søren Svendsen
ELITÆR. Den feministiske forening Kvindeligt Selskab opstod i 1991 i kølvandet på etableringen af KVINFO. Det blev en ny form for kvindebevægelse med hundredvis af medlemmer, der blandt andet gik i denne provokerende T-shirt og uddelte den kontroversielle pris ’Årets Pikhoved’. Arkivfoto: Søren Svendsen

Kære Nanna

Jeg læser i øjeblikket en bog, du har bidraget til, ’Elitefeministerne – 25 års udskældt ligestillingskamp’. Du skriver et essay om dit eget livslange engagement i den feministiske sag, og jeg har lyst til at spørge dig, hvor du tror, vi er på vej hen?

Jeg er selv en gammel og forvirret feminist. Der bliver i øjeblikket talt meget om genderqueer-feminisme og de transkønnede over for Nikita Klæstrup og hende, der ryster røv for a living, og at de skulle være en slags fjerdebølgefeminister. Hvad tænker du?

142 kr. for resten af året

Politiken fylder 142 år, og derfor kan du læse og lytte med resten af året for kun 142 kr. Er der en bedre måde at fejre os selv på? Nej, det synes vi heller ikke.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 48095752
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her