SektionerMedier |
Aktuelle temaerSatire |
GenvejeServices |
Andre websitesKontakt |
Er Venstres privatiseringsdrøm af sundhedsvæsenet den rette vej at gå ?
Danmark er på vej til et sundhedssystem opdelt i A- og B-hold.
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
Løkkes drømmeprojekt er uden tvivl en privatisering af det danske sundhedsvæsen, og selv ikke hans liberalistiske idealer, blev overholdt i den forbindelse, der skulle lige smides en ekstra milliard af skatteborgernes penge for, at "kickstarte" privathospitalerne, og der skulle naturligvis også være et fradrag på sundhedsforsikringerne.
At Obama desperat kæmper for, at alle i USA kan få en nogenlunde adgang til sundhedsbehandling, selvom der er en meget stor modstand i befolkningen, og at de i forvejen mister en stor del af deres sundhedsbudget til forsikringsselskaberne, øger ikke forståelsen af, at Løkke ønsker dette håbløse system indført i Danmark.
USAs model er, også i den grad opdelt i A, og B-hold, og det er vi desværre også på vej til på lange bane, hvis ikke den nye S-R-SF-regering ikke stopper den kedelige udvikling.
Jeg har selv oplevet Løkkes politik på området, jeg ventede 4 1/2 måned med en håndskade i 2009, og fik oplyst, at jeg var kommet til på 3-4 dage, hvis jeg havde haft en sundhedsforsikring, og sådan et samfund ønsker jeg ikke i Danmark.
Privatiseringer kan godt være fornuftige i nogle tilfælde, men jeg er 100 % modstander af det inden for sundhedssektoren, det skal ikke være en forretning at behandle alvorligt syge mennesker.
Det er en opgave, et moderne velfærdssamfund må påtage sig, og skal foregå anstændigt, vil det altid give underskud, selvom mange liberalister vil mene, at jeg tager fejl for: »Der kan jo laves penge på alt«.
At Venstre med Løkke i spidsen vil have gennemført dette vanvid på det mest basale område, er efter min mening et klart bevis på, at de ønsker velfærdsstaten hen, hvor peberet gror.
Se også
- Løkkes 'Projekt Sundhedsmarked' har svækket vores sundhedsvæsen 09. mar 13.54
- Vores sundhedsvæsen er blevet markant bedre 03. mar 21.03
Læs hver dag
- 19. jun
- 19. jun
H.C. Andersen
Andersens eventyr på en ny måde. Oplev et nyskabende show, der blander nationaldigterens værker med moderne effekter.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 350 kr.
Alm. pris 400 kr
|
|
Pluspris 95 kr.
Alm. pris 125 kr