SektionerMedier |
Aktuelle temaer
Satire |
GenvejeServices |
Andre websitesKontakt |
send
Send artikel
Til:
(E-mail, adskil flere med komma) Fra (E-mail): Besked:
|
Kære politikens læsere og redaktion
Jeg vil gerne ligge ud med at pointere at dette ikke er nogen form for hetch på hjemløse; tvæt imod faktisk... Jeg har intet imod folk der af den ene eller den anden grund ikke har tag over hoved..Og hvorfor skulle jeg også enligt have det?
Dog må jeg erfare at der er visse hjemløse der bringer skam over alle de andre der overholder loven.. Alene her til aftenen d. 8. 8. oplevede jeg og en ven af mig at bleve truet med tæsk og faktisk også på livet af flere hjemløse fordi vi ikke havde nogle småpenge til dem (hvilket vi virkelig ikke havde.. Det var ingen gang en løgn). Den nævnte episode endte med at den hjemløse heldte væske på min ven helt uprovokeret.
Jeg ved godt at disse typer er såkaldte 'enkelt' tilfælde, og derved ikke udgør flertallet af dem uden fast hjem, men jeg må dog sande at de stadig er mange og at jeg flere gange har oplevet at blive truet af disse tilfælde på vej hjem fra byen både i dag og nat timerne.
Jeg synes helt personligt ikke at det er fair at man som almindelig borger i dette ellers så velfungerende land skal risikere at blive truet på livet, bare fordi man har råd til at købe et pølsehorn på 7-eleven.. Det virker bare ikke fair..
Jeg ville selvføglig ikke tage emnet op hvis det var et enkelttilfælde.. Men jeg må desværre melde om at jeg ofte oplever dette fænomen; Almindelige folk blive svinet til eller ligefrem truet af hjemløse uden provokation dertil...
Det der irretere mig mest er ikke at de hjemløse er uforskammede over for andre mennesker og at de truer mig og mine venner (for det har jeg oplevet snart så mange gange at det er blevet vane), men derimod at ingen taler om det.
Det der slår mig lige i brystet og slår luften ud af mig er at vores politikere simpelthen ignorere problematikken... Lige pt er der ingen der taler om at gøre noget for at få de hjemløse i job, eller få dem beskæftiget med et eller andet, eller bare sørge for at de bliver sendt et sted hen hvor at de kan blive hjulpet.
For man kan jo ikke ignorere at mange at de der skaber problemer er de fattige narkomanener. Jeg synes at det er uforsvarligt at staten poster masser af penge i folk med et åbentlyst misbrug uden at forsøge at få dem ud af misbruget igen. Endnu engang synest jeg at vores politikere har været for slappe... Jeg ved godt at skatte og finans politik har fyldt meget i den seneste tid, men jeg synes stadig at regeringen og for den sags skyld oppositionen har glemt Danmarks svageste.
Jeg ville ønske at de der er stemt ind i folketinget ville begynde at tage problematikken med de hjemløse (og især narkomanerne) mere alvorligt. Danmark er et dejligt land, og der burdte være midler (og velvilje) nok til at hjælpe alle...
Desværre er jeg ikke sikker på at vores nutidige politikere er villige til at tage kampen op pga at de er bange for at miste stemmer til næste valg..
Med det sagt vil jeg gerne lade det være op til Christiansborg at træde i karekter og faktisk vise folket at der stadig bekømres om folkets vel og ve, for både det store flertal, men også for det mindre tal der har brug for hjælp til at komme vidre men ikke magter at spørge om hjælpen selv....
Se også
- TV Hjemløse i San Francisco betales for at passe hunde 27. aug 08.16
Læs hver dag
- 25. maj
- 25. maj
Bordfolk, æggebæger
Med kollektionen 'Bordfolk' har Lucie Kaas givet nyt liv til de dansk designede æggebægere, der prydede morgenbordene 60'erne og 70'erne.
|
|
|
|
||||
|
Pluspris 679 kr.
Alm. pris 799 kr
|
|
Pluspris 1145 kr.
Alm. pris 1350 kr