I 2022 stod det færdigbygget: et helt nyt køkken på Skåde Skole i Aarhus. Køkkenet var en del af en større ombygning, der i alt kostede 33 millioner kroner. Ideen var, at eleverne på skolen skulle have sund og hjemmelavet mad. Sådan gik det også de første år, men når eleverne efter sommerferien vender tilbage til skolen, vil det ikke længere være muligt at få mad fra det kun fire år gamle køkken.
Forklaringen fra skoleledelsen er, at der er for stort et underskud på driften af kantinen.