Kære Pia Kjærsgaard, kald mig bare muslim

Racisme. Pia, vil du ikke tage et ordentligt værdiopgør med de andre ideologer og strategikere i dit parti og foreslå, at man måske skulle stoppe hetzen mod muslimer og ikke-vestlige indvandrergrupper.
Racisme. Pia, vil du ikke tage et ordentligt værdiopgør med de andre ideologer og strategikere i dit parti og foreslå, at man måske skulle stoppe hetzen mod muslimer og ikke-vestlige indvandrergrupper.
Lyt til artiklen

Jeg tror, du kender byen Mumbai, som tidligere hed Bombay. Jeg har boet en del år i, lad mig kalde det Bombay, fordi det er det navn, jeg kender og husker byen under.

Men ved du, hvorfor den hedder Mumbai i dag? Det gør den, fordi der samtidig med, at dit parti, Dansk Folkeparti, blev dannet i 1995, var et parti med lignende ideologisk program, Shiv Sena, som kom til magten og ændrede et smukt kosmopolitisk navn til noget, der blev meget lokalt og hinduistisk.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her