Konkurrencen fra 'Radio Møller' har gjort P1 meget bedre

Fremskridt. Journalistik på radio er under positiv forandring. Og det føles godt i maven, skriver Paula Larrain.
Fremskridt. Journalistik på radio er under positiv forandring. Og det føles godt i maven, skriver Paula Larrain.
Lyt til artiklen

Om formiddagen kan jeg godt tage mig selv i at føle lykke i maven over at høre radio. 'Ordet er dit' er blevet et af mine favoritprogrammer. Egentlig har jeg altid været lidt bekymret over interaktiv radio, fordi man ikke altid kan være sikker på, at man får et varieret og retvisende indhold, når man opfordrer folk til at ringe ind undervejs i programmet.

Men her virker det. Logistikken bag lader til at være i topform, for programmerne drives naturligt fremad med interessante indlæg og høj informationsværdi, uden at der på nogen måde bliver talt ned til det P1-segment, der er vant til højt lixtal og tørre fakta.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her