0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Konkurrencen fra 'Radio Møller' har gjort P1 meget bedre

Bekymringerne om den øgede konkurrence på radioområdet er blevet gjort til skamme af bedre indhold.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
THOMAS BORBERG (arkiv)
Foto: THOMAS BORBERG (arkiv)

Fremskridt. Journalistik på radio er under positiv forandring. Og det føles godt i maven, skriver Paula Larrain.

Paula Larrain
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Paula Larrain
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Om formiddagen kan jeg godt tage mig selv i at føle lykke i maven over at høre radio. 'Ordet er dit' er blevet et af mine favoritprogrammer. Egentlig har jeg altid været lidt bekymret over interaktiv radio, fordi man ikke altid kan være sikker på, at man får et varieret og retvisende indhold, når man opfordrer folk til at ringe ind undervejs i programmet.

Men her virker det. Logistikken bag lader til at være i topform, for programmerne drives naturligt fremad med interessante indlæg og høj informationsværdi, uden at der på nogen måde bliver talt ned til det P1-segment, der er vant til højt lixtal og tørre fakta.

Ring-ind-programmer er ikke en nyopfindelse i formiddagstimerne, tværtimod, men nye og nu skiftende, yderst kompetente, journalistiske værter med stor personlighed har været med til at gøre både ovennævnte program og eksempelvis Orientering om eftermiddagen til en stor fornøjelse at lytte til.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere