Nyhed! Politiken Lyd i 6 mdr. for kun 99 kr.

DR er politikernes talerør

Licens. Jelved giver ikke en døjt for private mediers kvaler med at klare sig på et marked, hvor statens medier dominerer, skriver Paula Larrain. THOMAS BORBERG (arkiv)
Licens. Jelved giver ikke en døjt for private mediers kvaler med at klare sig på et marked, hvor statens medier dominerer, skriver Paula Larrain. THOMAS BORBERG (arkiv)
Lyt til artiklen

Forleden kom min 18-årige søns stemme helt op i falset. Indignationen og vantroen stod skrevet i hans ansigt. Det var lige gået op for ham, at når han flytter hjemmefra, så har han sin egen husstand og så skal han betale godt 2.400 kroner om året i medielicens.

»Men jeg bruger slet ikke DR,« argumenterede han. Det er bare ærgerligt, min dreng. Du skal betale ligesom alle andre, fordi du ejer en smartphone og det er nok til at gøre dig betalingspligtig.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her