Donald Trump lover at gøre USA til en ’bitcoin-supermagt’. Det har uden tvivl foruroligende perspektiver.

Paul Krugman: Det kommer bag på alle, at ingen havde forudset, hvordan kryptovaluta er blevet et emne ved præsidentvalget

Donald Trump lover at gøre USA til en ’bitcoin-supermagt’ Foto: Christian Monterrosa/Ritzau Scanpix
Donald Trump lover at gøre USA til en ’bitcoin-supermagt’ Foto: Christian Monterrosa/Ritzau Scanpix
Lyt til artiklen

Jeg havde ikke forudset de seneste ugers forviklinger i amerikansk politik, men hvem havde egentlig det? På den anden side nager det mig, at jeg ikke forudså, i hvilket omfang kryptovaluta er blevet et emne ved dette valg.

For seks år siden hævdede jeg, at bitcoin og andre kryptovalutaer ikke tjente noget fornuftigt formål, at deres markedsværdi ikke hvilede på andet end »tom teknosnak og libertær dårskab«. Det synspunkt fastholder jeg, og det er faktisk kun blevet styrket med tiden.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her