Foto: Philip Ytournel

Mange plages af svindlere, der ringer for at franarre dem deres penge. Det er irriterende, men hvis man gør sig lidt umage, kan man også få et grin ud af det, viser læsernes erfaringer.

Sådan håndterer du en telefonsvindler: »Til sidst gav svindleren op med et: »Det forstår jeg ikke!!«

Foto: Philip Ytournel
Lyt til artiklen

For nylig skrev jeg en klumme i Politiken (23.11.) om, hvordan jeg laver fis med svindlere, der ringer for at tømme mine konti. På det seneste har jeg bl.a. læst digte op for dem og opført små rollespil for at tage pippet fra dem. Næste gang de ringer, har jeg planlagt, at vi sammen skal lytte til en gammel plade med russisk marchmusik eller spille bingo.

Efter klummen blev udgivet, har en række læsere henvendt sig for at fortælle om deres egne kneb. En del nævner den åbenlyse mulighed, at man kan knalde røret på og blokere nummeret. Andre har udviklet mere avancerede metoder.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her