Det er desværre på tide, at vi får skærpet reglerne om, at det faktisk er forbudt at støje i for eksempel kollektiv transport i Danmark.

Ja, jeg er sikkert en gammel nar, men jeg er ikke alene: Lad os stoppe den egoistiske støj i det offentlige rum

Animation: Tomas Østergren. Foto: Jens Dresling
Lyt til artiklen

Lad det være slået fast med det samme: Jeg elsker – hvis nogen skulle være i tvivl – musik. Jeg holder af at lytte til engagerede, levende samtaler. Findes der bedre og mere livsglade lyde end dem, glade børn kan levere? Jeg er stor fan af film og ikke mindst deres soundtrack eller lydspor.

Men når disse lydmæssige herligheder blæses ud i en togkupé, en bus, en restaurant, en park, stranden eller et fly gennem en lille, forvrængende digital forstærker i en telefon eller – glup – en soundboks eller brøles ud over sagesløse passagerer eller bare medmennesker med en vokal volumen af samme omfang som en hel håndboldhal, gør de mig stresset, deprimeret, afmægtig eller rasende.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her