Det tager tid at vænne sig til en krop, der pludselig har fået helt nye mål, fortæller tv-vært og kogebogsforfatter Micki Cheng, der på halvandet år har tabt mere end en tredjedel af sin kropsvægt. Tankemønstre og vaner fra livet i en ekstremt overvægtig krop bliver ved at dukke op. Man skal være god til at feje dem væk, siger han.
Micki Cheng har tabt sig 50 kilo: »Når jeg er ude at kigge på tøj, tager jeg konsekvent for store størrelser«
Micki Cheng har tabt 50 kg. Undervejs kæmpede han med en skamfølelse, fordi han benyttede vægttabsmedicinet Wegovy . Foto: Martin Dam Kristensen
Lyt til artiklen
Henter...
I sommer var tv-vært og kogebogsforfatter Micki Cheng i Tivoli Friheden. Stemningen var høj, og der var lagt op til en tur i looprutsjebanen ’Vindfald’. Men Micki Cheng ville ikke med de andre.
»Jeg tænkte bare: ’Jeg skal ikke op i den der’. Det var ikke, fordi jeg ikke havde lyst til at prøve den. Det var, fordi jeg tænkte, at jeg ikke kunne være i sædet,« fortæller han.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.