Det måtte jo komme – at Politikens lederskribent begyndte at gå mere op i penge og klima end frihed, demokrati og ligestilling. Anderledes kan man desværre ikke læse ltm’s leder i mandagsavisen.
LEDER K lever i et politisk parallelsamfund
Her beskyldes jeg for at gå mere op i bløde værdier som militant islamisk fundamentalisme (!) end den økonomiske nedtur, som åbenbart burde holde mig søvnløs om natten sammen med problemerne med det globale klima.
Og så får jeg lige at vide, at jeg lever i et politisk parallelsamfund.
Nyreligiøst talerør for kritikere Tænk, at man skal høre det fra Politiken! Fra en kulturradikal avis, der det seneste årti har levet i en boble fuldstændig ude af trit med hovedparten af befolkningen. Som har nedgjort alle der ønskede en fast og fair udlændingepolitik. Som har haft så svært ved at stå op og forsvare de danske demokratiske værdier, når de er under pres, som vi så det under Muhammedkrisen. Og som i det hele taget er endt som et næsten nyreligiøst talerør for folk, der er imod regeringen. Det er trist. Det er trist, at en avis, der blev stiftet for bl.a. at forsvare frisindet, demokratiet og ytringsfriheden, er endt med at synes, at penge er vigtigere end demokrati. Politisk deroute