Søren Espersen skriver torsdag i Politiken, at jeg i forbindelse med Højesterets behandling af lækagesagen har afsløret mine kilder og brudt kildebeskyttelsen. Det er selvfølgelig usandt. Jeg har ikke afsløret identiteten på mine kilder. Hverken TV 2’s Rasmus Tantholdt, Jacob Winther eller Søren Gade er selvsagt blandt mine kilder. For en god ordens skyld skal jeg også gøre opmærksom på, at jeg selvfølgelig heller ikke, som Søren Espersen anfører, »har siddet i retten og bare plapret løs«. Ja, rent faktisk var jeg ikke til stede. Søren Espersen undlader i sit indlæg at forholde sig til, hvad sagen i virkeligheden handler om. Nemlig magtmisbrug og vildledning af Folketinget og offentligheden, i et omfang så der er tale om strafbare handlinger.
Søren Espersen: »Guldbrandsen skader den fri presse« Sagen begyndte i 2007, da forsvarsministerens særlige rådgiver Jacob Winther brød sin tavshedspligt og røbede til TV 2, at jægerkorpset var på vej til Irak på en hemmelig operation. Da TV 2 bragte historien, reagerede jægerkorpsets chef skarpt og udtalte, at soldaterne nu var i livsfare. Regeringen anklagede oppositionen for at stå bag. En anklage, TV 2 ukritisk viderebragte.