0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Hvad nytter en betalingsring om København?

Bilkøerne forsvinder, og den kollektive trafik bliver bedre, siger S. Unødig ekstraskat, mener DF.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Godt 11.000 kroner kan det komme til at koste en bilist, der bor uden for Københavns bymidte, at krydse betalingsringen for at komme på arbejde eller handle ind i centrum af hovedstaden.

S og SF vil - med støtte fra Enhedslisten og de radikale - indføre brugerbetaling for de bilister, der vil køre ind og ud af København i døgnets mest trafikerede timer.

Indtægterne fra betalingsringen skal bruges til at forbedre den kollektive trafik, forklarer folketingskandidat for Socialdemokraterne, Magnus Heunicke.

Men det er en uholdbar løsning, som griber unødigt ind i almindelige menneskers i forvejen fortravlede hverdag og påfører en voldsom ekstrabeskatning, mener DF-kandidat Mikkel Dencker.

FACEBOOK

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage