Hvor mange gange skal jeg se min søn blive overfaldet på tv?

Optaget. Det krænkende for retsfølelsen, at optagelser af et overfald i København bliver vist på tv, som underholdning, skriver mor til voldsoffer.
Optaget. Det krænkende for retsfølelsen, at optagelser af et overfald i København bliver vist på tv, som underholdning, skriver mor til voldsoffer.
Lyt til artiklen

Jeg har ikke bare én, men to fredelige sønner, der begge med et par måneders mellemrum er blevet ofre for det, man kalder uprovokeret gadevold. Det ene overfald skete på Nørrebrogade, det andet på Strøget i København. Overfaldet på Nørrebrogade blev ikke filmet af overvågningskameraer, men det gjorde til gengæld overfaldet på Strøget. Fælles for begge overfald er, at de senere blev fuldt opklaret. Overfaldet på Nørrebrogade, blandt andet fordi der var vidner, der havde set overfaldet, og det andet overfald, på Strøget, fordi et vidne var fulgt efter gerningsmanden og kunne udpege vedkommende for politiet. Begge gerningsmænd blev anholdt på stedet og senere straffet.

Kan man filme sig til mindre kriminalitet? På Strøget har politiet opsat videokameraer for at forebygge kriminaliteten, og der fandtes da også en video med overfaldet på min søn og hans kæreste, der blev fremlagt som bevismateriale i den efterfølgende retssag.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her