Svindelnumre på nettet æder mit levebrød

Protest. Acta-loven har fået demonstranter på gaderne i flere vestlige lande. Her er det Stockholm, der lægger asfalt til en protest.
Protest. Acta-loven har fået demonstranter på gaderne i flere vestlige lande. Her er det Stockholm, der lægger asfalt til en protest.
Lyt til artiklen

I Politiken 4.2. interviewes i en stort opsat artikel tre unge, der er gået aktivt ind i kampen mod Acta. Godt, der er gang i de unge, al respekt for det.

Men ER det Politikens nyopfundne hjertesag, ’korstoget imod ophavsretsloven’, der gør, at der ikke skal mere til end tre uoplyste unge mennesker fra Aalborg, før man – ukommenteret – fylder tre sider med vrøvl og sludder, eller at ’ungebevægelsen’ symboliseres af en flot Guy Fawkes-maske (4.2), der vil pryde kultursektionsforsiden. Jeg kender ikke Acta-traktatens indhold ord til ord. Jeg har dog forstået, at traktaten ikke ændrer nogen regler om adgang til nettet her i landet, men primært er rettet mod ulovligheder i omgang med rettighedsbeskyttede mærkevarer og patenter i det store udland.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her