0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Man er ikke specielt kreativ, fordi man har ADHD

Kreative unge får ikke prædikatet ADHD, blot så vi kan medicinere og fastholde dem i et utidssvarende uddannelsessystem.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
 MAGNUS HOLM (arkiv)
Foto: MAGNUS HOLM (arkiv)

Sygdom. ADHD-elever profiterer af undervisning i små grupper, en tydelig ydre struktur og mennesker omkring sig, der er tålmodige og præcise.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Forstander på Vallekilde Højskole, Torben Smidt Hansen (TSH), skrev i sidste uge i Politiken en interessant artikel om Danmarks unge og landets uddannelsestilbud.

Pointen var, at uddannelsestilbuddene ikke er fulgt med tiden, at der er brug for nye former for ungdomsuddannelser, der lægger sig mellem de erhvervsfaglige og de gymnasiale, og at unge af i dag hverken er umotiverede, syge eller forkerte, men konstant multitaskende og præget af den digitale revolution.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce