Hvorfor vil ældre mænd sexchatte på Wordfeud?

Li-der-lig-hed. Hvorfor er der ingen gentlemen på wordfeud?
Li-der-lig-hed. Hvorfor er der ingen gentlemen på wordfeud?
Lyt til artiklen

Jeg vil ikke lægge skjul på min begejstring, da jeg opdagede, at brætspillet scrabble var blevet tilgængeligt som en applikation til mobiltelefoner. Hvem kan ikke huske de hyggelige spilleaftener med familien, der nærmest blev ødelagt af lange ’dét ord findes ikke’-diskussioner, hvor man desperat hev det ene opslagsværk frem efter det andet for at overbevise sine modstandere om, at man da sagtens kan stave til ’cigarutter’? (Hvilket må være en blanding af ’cigaret’ og ’cerut’!?). Og jeg skal da endelig ikke glemme at nævne det helvede, det var, selv at skulle tælle point. Nej, det er blevet noget nemmere med wordfeud, hvor en tredje dommer afgør, om ordene er gyldige, og hvor mange point de er værd.

Wordfeud-afhængig levede i et bogstavhelvede Jeg spiller rigtig meget wordfeud. Og jeg er rigtig glad for spillets chatfunktion, der bekræfter mig i, at jeg trods alt spiller mod et levende menneske og ikke mod en computer. Der er dog et stort men. Alle har et brugernavn i wordfeud, og mange har et profilbillede. Men ud fra dette brugernavn og billede antager nogle dog lidt for meget.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her