Li-der-lig-hed. Hvorfor er der ingen gentlemen på wordfeud?

Li-der-lig-hed. Hvorfor er der ingen gentlemen på wordfeud?

Debat

Hvorfor vil ældre mænd sexchatte på Wordfeud?

Wordfeud er blevet ægteskabstrætte mænds redskab for at få lidt lir.

Debat

Jeg vil ikke lægge skjul på min begejstring, da jeg opdagede, at brætspillet scrabble var blevet tilgængeligt som en applikation til mobiltelefoner.

Hvem kan ikke huske de hyggelige spilleaftener med familien, der nærmest blev ødelagt af lange ’dét ord findes ikke’-diskussioner, hvor man desperat hev det ene opslagsværk frem efter det andet for at overbevise sine modstandere om, at man da sagtens kan stave til ’cigarutter’? (Hvilket må være en blanding af ’cigaret’ og ’cerut’!?).

Og jeg skal da endelig ikke glemme at nævne det helvede, det var, selv at skulle tælle point. Nej, det er blevet noget nemmere med wordfeud, hvor en tredje dommer afgør, om ordene er gyldige, og hvor mange point de er værd.

Jeg spiller rigtig meget wordfeud. Og jeg er rigtig glad for spillets chatfunktion, der bekræfter mig i, at jeg trods alt spiller mod et levende menneske og ikke mod en computer.

Der er dog et stort men. Alle har et brugernavn i wordfeud, og mange har et profilbillede.

Men ud fra dette brugernavn og billede antager nogle dog lidt for meget.

Skulle brugernavnet være en sammenfletning af fødselsår og et pigenavn, for eksempel AnjaJensen86 (og her skal jeg understrege, at AnjaJensen86 er et eksempel, så I bedes lade være med at ansøge og plage stakkels Anja i wordfeud – hun har ikke noget med sagen at gøre), så har nogle mænd lidt svært ved at huske deres gode manerer.

Ældre mænd skriver uden blusel i chatfunktionen: »Jeg er morgenliderlig«, »må jeg ringe og høre dig komme?«, »er du våd?«.

Ældre mænd bruger også fødselsår i deres brugernavn, og jeg har lært at regne, skriver uden blusel i chatfunktionen: »Jeg er morgenliderlig«, »må jeg ringe og høre dig komme?«, »er du våd?«.

Jeg vil her nævne, at jeg har fået langt værre beskeder i wordfeud. Mit brugernavn er en kombination af mit navn og fødselsår.

En overgang havde jeg et billede på, men dette måtte jeg skifte ud, da henvendelserne blev for meget af det gode.

LÆS ARTIKEL

En enkelt gang spurgte jeg en ældre herre, hvad det var ved mit billede, der gjorde, at han troede, jeg var med på en gråhåret og rynket sexchat. Jeg er ikke ligefrem på top-20-listen over verdens lækreste kvinder. Han svarede mig desværre aldrig. Sagde jeg noget forkert?

Skulle vi lege med tanken og sige, at ovenstående snak er ganske normal, og at det blot er mig, der er en sart sjæl, og at jeg i en alder af 26 allerede er en gammel harpe, så tænker jeg: Snakker disse mænd sådan til de kvinder, de møder på gaden?

Jeg er aldrig blevet stoppet i Faktas frugt og grønt-afdeling af en fremmed mand, der har spurgt: »Hvilke stillinger kan du lide?«.

Gælder de samme sociale regler ikke i wordfeud? Har man et ’helle’ bag sin mobiltelefon?

Jeg er aldrig blevet stoppet i Faktas frugt og grønt-afdeling af en fremmed mand, der har spurgt: »Hvilke stillinger kan du lide?«.

Jeg er på ingen måde sippet eller sart, og jeg kan sagtens sætte mig ind i, hvis nogen har brug for lidt spænding efter 20 års ægteskab – vi kan da alle blive lidt trætte af at se på vores ægtefælle eller partner – men jeg undrer mig blot over, hvorfor så mange mænd bruger wordfeud som et redskab for at få lidt lir.

Jeg kan gå med til en uskyldigt flirt; det har mig bekendt aldrig skadet nogen, men det, der forbløffer mig, er, at mænd, der er dobbelt så gamle, antager, at jeg og Anja har lyst til den slags snak en mandag morgen.

Annonce

Artiklen fortsætter efter annoncen

Annonce

LÆS DENNE

Selv om jeg på en pæn måde indikerer, at jeg ikke lige er i humør til at diskutere min kønsbehåring og i sidste ende må spille ’jeg er gift og har et barn’-kortet, ser disse lystige og yderst friske mænd mere dette som en udfordring og ikke som et problem.

Når nu disse mænd forstår, at man ikke er interesseret, ja så resignerer de – hvilket bekræfter, at det for dem ikke handler om at spille wordfeud, men derimod at få lidt spænding.

Og kan man egentlig klandre dem for, at det er lidt sjovere at wordfeude med en ung pige, der gerne vil chatte frækt imens, nej vel?

Jeg er ikke forarget, fordi mange af disse mænd har koner og familie. Efter min overbevisning er tanker toldfri.

Det er simpelthen den direkte facon, der irriterer mig. Hvad blev der af ’gentleman-taktikken’?

Er det ikke længere moderne at lade, som om man er interesseret?

Hvad med at spørge om mine interesser, yndlingsfarve, eller hvad jeg fik til frokost i stedet for at gå direkte til størrelsen af min bh?

Lad mig slå én ting fast: Jeg spiller wordfeud for sjov og som tidsfordriv, og her tror jeg, Anja er enig, ikke for at finde en elsker, der er dobbelt så gammel som jeg.

Hvis det var tilfældet, ville jeg oprette en profil på www.tagmighårdtgamlemand.dk eller hænge en seddel op på det lokale plejehjem.

FACEBOOK

Redaktionen anbefaler:

Læs mere:

Annonce

For abonnenter

Annonce

Forsiden

Annonce