Kære Eva
Jeg har fulgt dine debatindlæg med interesse. Du synes, at den moderne familieform, hvor både mor og far går på arbejde, er forkert. Du er heller ikke vild med ligestillede parforhold. »…hvor mor har overskæg og far sipper hvidvin sammen med veninderne. (..) Og respektfuldt diskuterer, hvem der tog opvasken sidst, og hvis ansvar blespanden egentlig er«, som du skrev i september. Du går selv hjemme og bryder dig ikke om, at børn går I daginstitution. »…vi havde vel ikke forestillet os, at det ikke har en pris at sætte små børn fra det trygge hjem ud i det store velfærdsmaskineri?«, som du skrev i maj. Men selv om du har formået at provokere mig, så har du måske særligt formået at forvirre mig. For hvad går dit eget projekt ud på? Synes du, at det ville være bedst, hvis vi alle sammen indrettede vores familier, som du og din mand har gjort? Og hvordan synes du, at samfundet skulle indrettes, så flere ville vælge at leve som dig? Johanne
Kære Johanne
Lad mig lige rette en fejl i din præsentation af mig: jeg er ikke ’ikke vild’ med ligestillede parforhold.