0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Ingen tager sig af støj fra Netto

Larmen fra Netto er ødelæggende for supermarkedets naboer.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
 FINN FRANDSEN
Foto: FINN FRANDSEN

Støj. Netto er en af landets mest populære dagligvarebutikker, men den er ikke sjov at have som nabo.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg har delt adresse med en brandstation og haft en wannabe-operasanger som nabo, og jeg har boet to år ved siden af en byggeplads i megabyen Dhaka i Bangladesh.

Men aldrig har jeg været så desperat, stresset og træt, som efter jeg kom til at dele hus med et Nettosupermarked.

For to år siden gennemførte min ejerforening en støjundersøgelse, der viste, at stort set alle de beboere, der bor ud til den vej, baggård og varelager samt over den port, Netto bruger til varetransport, følte sig støjramte.

Vi indledte en dialog med Netto, og det lykkedes at få stoppet varekørsel om natten, så der nu næsten altid er fred mellem kl. 22 og 7, som der skal være ifølge Miljøstyrelsens vejledende grænseværdier.

Til gengæld er lukkeloven som bekendt nærmest afmonteret, og det betyder vareleveringer på alle øvrige tidspunkter af døgnet, inklusive sent om aftenen og tidligt om morgenen i weekenden.

De vejledende grænseværdier for støjbelastning fra virksomheder målt udendørs fastslår, at virksomheder kun må støje 45 dB efter kl. 18 på hverdage, efter kl. 14 om lørdagen og samt hele dagen på søn- og helligdage.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu

Annonce

Læs mere