17-årige Salma går lige til sagen på HarassMap.org, når hun skal beskrive sin seneste oplevelse. »En dag, da jeg gik på gaden, kørte en midaldrende mand op på siden af mig, idet han blottede sig og på en krænkende facon bad mig om at stige ind i bilen. Jeg forsøgte at ryste ham af ved at gå ind på fortovet, men han fulgte efter mig i fem minutter, inden han gav op. Hvis I har brug for yderligere information, så skriv tilbage på denne mail«. Salmas korte besked var ledsaget af fire farvekoder: gul for blottelse, grøn for seksuelle tilbud, brun for krænkende kommentarer og blå for at skygge eller følge efter.
Hendes og andre lignende rapporter om befamling, krænkende tilråb og andre former for seksuel chikane i Egypten kan ses som en prik på et kort over Egypten på den nye hjemmeside HarassMap.org, der opfordrer kvinder til at sende rapporter om chikane via mail, sms, Twitter eller Facebook. Formålet er at stikke kniven i den officielle ligegyldighed over for sexchikane i Egypten, og det er netop det, som sociale medier gør i Mellemøsten: presser myndighederne lidt efter lidt med hver enkelt nye historie.