0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Jacob Ehrbahn
Foto: Jacob Ehrbahn

»Hvor er det flot, kan jeg ikke få det«, lyder det fra Inger Støjberg, da hun ser tegningen, den 26-årige irakiske flygtning Mohammed Subhi Ali har lavet af hende. Hun har vænnet sig til de karikaturer og parodier, hun dagligt lægger øjne og øre til. Hendes eneste anke mod kunstværket er, at hun ser for sørgmodig ud. »Det er jeg jo slet ikke«, siger hun. Tegningen er fotograferet af Politikens Jacob Ehrbahn under et besøg på asylcenter Asylcenter Holmegaard i september.

»Man skal ikke være ømskindet, når man blander sig i debatten som mig. Det er jeg heldigvis heller ikke«

For andet år i træk tager udlændinge- og integrationsminister Inger Støjberg (V) titlen som landets fremmeste debattør. Hun har ikke skrevet et eneste debatindllæg til avisen. Til gengæld er hun selvironiens mester på Facebook.

FOR ABONNENTER

»Jeg har jo ikke været på sådan et Facebookkursus eller noget«.

Udlændinge- og integrationsminister Inger Støjberg (V) siger ordene med den der jyske dialekt, der er særlig god, når man forsøger at underdrive sin egen succes.

Politiken.dk i 3 måneder - kun 299 kr.

Læs hele artiklen nu

Køb abonnement
  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage