Giv os troen tilbage

Vi beder næsten ikke mere til Gud, og det er en skam ifølge kronikøren, der ser troen som en måde at opetholde os selv som individer og styrke fællesskabet.
Vi beder næsten ikke mere til Gud, og det er en skam ifølge kronikøren, der ser troen som en måde at opetholde os selv som individer og styrke fællesskabet.
Lyt til artiklen

»Nu lukker Solen sit Øje, snart lukker jeg ogsaa mit, vor Fader i det Høje, Du lukker aldrig dit! Ja, vogt os Allesammen, saa Ingen drømmer stygt, da siger jeg glad mit Amen og sover sundt og trygt.«

Da jeg var lille – eller snarere begyndte at blive større – bad jeg altid aftenbøn. Det var ikke noget, jeg var blevet opdraget til. Det kom helt af sig selv. Jeg havde fundet bønnen i en børneantologi ’Den store vide verden’ eller noget i den stil hed bogen. Bagest, på sidste side var bønnen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her