0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Vi 250.000 danskere, der dagligt propper os med antidepressiv, er forsøgskaniner i et stort samfundseksperiment

For mig hersker ingen tvivl om, at såkaldte ’lykkepiller’ er den rene gift.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Mette Dreyer (arkiv)
Foto: Mette Dreyer (arkiv)

Tegning: Mette Dreyer (arkiv)

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Kastreret libido, bedøvet følelsesliv, overvægt, spændt muskulatur, urolige ben, temperatursvingninger, oppustethed, kronisk træthed, tænderskæren, tics, mundtørhed, kraftesløshed, søvnløshed.

Bivirkningerne ved mit forbrug af antidepressiv medicin gennem ti år er og har været horrible. Det hjælper ikke på situationen, at abstinenssymptomerne ved ophør er langt værre: svedige rysteture, varige nerveskader, psykotiske angstanfald og selvmordstanker.

Første gang jeg forsøgte at trappe ud, fik jeg så stærke nervesmerter i mine ben, at jeg ikke længere kunne dyrke nogen som helst form for motion; anden gang endte jeg med en kronisk tinnitus.

Der hersker derfor ingen tvivl i mit hjerte om, at de såkaldte ’lykkepiller’ er den rene gift, og at vi 250.000 danskere, der dagligt propper os med dem, er forsøgskaniner i et stort samfundseksperiment.

Der skal findes et alternativ.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter