Interview med Marwan: Det er folk, der er født her og taler perfekt dansk, men alligevel betragtes som udlændinge, der render og skyder hinanden

»Al den tomme snak om skyderier og kriminalitet, som fyldte meget engang, er fortid for mig. Jeg vil ikke gøre reklame for et li, jeg ikke står inde for. Men det er virkelig hårdt at vide, at man har et ansvar«, siger Marwan.
»Al den tomme snak om skyderier og kriminalitet, som fyldte meget engang, er fortid for mig. Jeg vil ikke gøre reklame for et li, jeg ikke står inde for. Men det er virkelig hårdt at vide, at man har et ansvar«, siger Marwan.
Lyt til artiklen

Måske er det svært at tro på, at de følgende linjer er skrevet af en mand, der føler et særligt ansvar for at have en positiv indflydelse på de yngre generationer.

Livet på gaden har gjort os kold og kynisk / slå ihjel bare for sjov, det’ typisk. / Perker nummer 1 for publikum, det’ ikk’ opfundet, det’ et faktum. / Pa-pa-pa på dit kranium.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her