Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Claus Nørregaard/POLITIKEN
Foto: Claus Nørregaard/POLITIKEN

Tegning: Claus Nørregaard

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Ny Kaspar Colling-novelle om en frygtelig falsk dueunge: »Den hakkede igen og igen, selv efter at duen for længst måtte være død«

Den falske due sad som sædvanlig overfor. Jeg lagde nu mærke til, at dens kløer også så forkerte ud. De var som næbbet dækket af fjer, hvorfra der stak lange sorte kløer ud. Den så syg ud – ond.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg har set den i over en uge. Den sidder på tagrenden på bygningen over for min altan omkring 10 meter væk. Den ligner en due, men der er ligesom noget galt med den. Det er ikke en gammel og halvskaldet due, dem har jeg set så tit, det er noget andet. Den ligner på en måde slet ikke en due, i hvert ikke en almindelig due. Det er, som om den mere har et uglenæb, et rovdyrsnæb af en slags. Fjerene vokser ned over næbbet, og dens øjne er mere tætsiddende end hos duer normalt. Der bor to skovduer i vores gård. Jeg formoder, at det må være deres afkom. I hvert fald sidder den og kalder med en lys og insisterende piben, indtil en af duerne kommer og fodrer den. Men den ligner altså ikke en almindelig due. Den ser ond ud – falsk.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce