Nyuddannet sygeplejerske: »Jeg føler ikke, jeg kan levere den kvalitet, jeg gik ind i sygeplejefaget med et ønske om«

Jeg gruer virkelig for min og andre nyuddannede sygeplejerskers plads i et sundhedsvæsen, som nu står til at blive endnu mere travlt. Niels Hougaard/POLFOTO
Jeg gruer virkelig for min og andre nyuddannede sygeplejerskers plads i et sundhedsvæsen, som nu står til at blive endnu mere travlt. Niels Hougaard/POLFOTO
Lyt til artiklen

Jeg er helt grøn i min første fuldtidsstilling som sygeplejerske. Jeg vidste godt, at jeg skulle løbe stærkt, men ikke så stærkt, som vi gør.

Det var i hvert fald ikke for at løbe sådan, jeg for godt fire år siden søgte ind på sygeplejestudiet, hvor mit helt store ønske var at gøre en forskel og yde omsorg for mine patienter og deres pårørende i en svær tid. Dette er fortsat min drivkraft i mit arbejde, men med endnu en sparerunde og massefyringer bliver det kun sværere at føre min passion ud i livet.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her