Nogle kalder ham en løgnhals og en naiv tåbe. Andre mener, at han burde kåres som årets dansker. Den tidligere sømand John Jørgensen fra Struer, der er kendt for sine ’fiskerlussinger’, har med sine videoer på Facebook fået et kæmpe publikum. Men hvorfor er han så vred?

»Hvis jeg ikke gør noget for at forhindre DF og Nye Borgerlige i at få mere magt, vil jeg hade mig selv, den dag jeg tager mit sidste åndedrag«

John Jørgensen er med sine fiskerlussinger braget igennem på sociale medier med en kritik af regeringen og Dansk Folkepartis politik og menneskesyn.  Foto: Mikkel Berg Pedersen/FREELANCE
John Jørgensen er med sine fiskerlussinger braget igennem på sociale medier med en kritik af regeringen og Dansk Folkepartis politik og menneskesyn. Foto: Mikkel Berg Pedersen/FREELANCE
Lyt til artiklen

En mandag i september stod John Jørgensen og ordnede vasketøj, da han trak sin datters tørklæde op af kurven. Den 54-årige handikaphjælper havde i nogen tid gået og skummet over Dansk Folkepartis nye ’Smid tørklædet, og meld dig ind i Danmark’-plakat.

»Nej, fandeme nej«, sagde han til sig selv.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her