Ligesom franske arbejdere tidligere smed træsko i maskinerne, så de brød sammen og ledelsen måtte til forhandlingsbordet, må vi i dag finde de 'træsko', der kan smides i vor tids 'maskiner', så magten kommer til forhandlingsbordet, fortalte en mand mig til en klimamiddag på en højskole, skriver tegner Anders Morgenthaler.
Foto: Tegner: Anders Morgenthaler

Ligesom franske arbejdere tidligere smed træsko i maskinerne, så de brød sammen og ledelsen måtte til forhandlingsbordet, må vi i dag finde de 'træsko', der kan smides i vor tids 'maskiner', så magten kommer til forhandlingsbordet, fortalte en mand mig til en klimamiddag på en højskole, skriver tegner Anders Morgenthaler.

Debat

Anders Morgenthaler: Om ti år vil du til alle sammenkomster blive spurgt: Hvilken side var du på i klimakampen?

Forleden mødte jeg en mand, der så paralleller til besættelsesmagten og den magt, der i dag fastholder nogle systemer, som ødelægger planeten. Men ser vi virkelig kimen til en ny dansk modstandsbevægelse i klimakampen? En modstandsbevægelse 2.0? Det vil jeg undersøge.

Debat
FOR ABONNENTER

Den tid, vi lever i nu, og det selskab, vi sidder til her, minder mig om tiden efter Anden Verdenskrig«.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts