Vi har lige nu en sjældent potent og frodig politisk dagsorden, der ikke bare kan koges ned til slogans. Danmark er klar til valg!

Noa Redington: »For helvede, Lars! Få nu udskrevet det valg«

Foto: Roald Als/POLITIKEN
Foto: Roald Als/POLITIKEN
Lyt til artiklen

For helvede, Lars! Få nu udskrevet det valg. Selvfølgelig kan du godt trække det et par uger, inden du dømmes for nøl og havner i det store grundlovsfængsel. Men hvorfor? Det bliver hverken bedre eller værre. Lad os komme i gang. Tirsdag eller onsdag i den kommende uge passer fint i kalenderen, skulle jeg hilse at sige. Og nu vi er ved mine præferencer: Jeg vinder et væddemål, hvis du puljer det med europaparlamentsvalget 26. maj. Pyt.

Bare tryk på den fordømte knap, og sæt dato på folketingsvalget. Jeg kan ikke mere! Giv mig mit fix. Sølle, men sandt. For vi står over for et valg og en valgkamp med uhyre mange ubekendte, som vil have afgørende betydning for dansk politik de kommende år. Når først det går løs, bliver det et kaos af debatter, dueller, påstande, udspil, gimmicks og annoncer. Aldrig har der været så mange kommunikationskanaler at holde øje med. 12 - måske 13 - partier kæmper om vælgerne. Det bliver vildt og voldsomt. Så spænd hat og hornbriller. Her er de 13 spørgsmål, jeg glæder mig ekstra meget til at få svar på.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her