Jeg tror, at Lars Løkke Rasmussen vil gøre hvad som helst for at blive siddende på magten. Hvad mon han finder på denne gang?

Førstegangsvælger: Ældreområdet fik en minister, der ikke udrettede noget. Nu har vi brug for handling fra en ny regering

Lyt til artiklen

Casper Nomanni er 21 år og bor i Aabenraa, hvor han er i gang med at uddanne sig til social- og sundhedsassistent.

Det her bliver det sidste indlæg fra mig i denne valgkamp. I mit forrige indlæg skrev jeg om udsigterne til en SV-regering, og at den kunne give nogle problemer. For hvilke andre partier skulle S og V have med på råd? Det fik mig til at tænke på, hvordan Lars Løkke Rasmussen i denne regeringsperiode viste, at hvis Liberal Alliance presser lidt på, så vil han bruge millioner af skattekroner på en ekstra ministerpost for at blive siddende på magten. Det, synes jeg, er ikke rimeligt. Hvorfor skulle der oprettes flere ministerposter? Jeg tror, han gjorde det for at stille Liberal Alliance tilfreds. Jeg tænker selvfølgelig på ældreminister Thyra Frank, som ikke har udrettet noget som helst, og hun blev faktisk slet ikke valgt ind i Folketinget i 2015. Men nu kan hun se frem til en lækker ministerpension betalt af den danske befolkning.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her