Da jeg var barn, var der tid til at trøste mig, gøre mig dygtig i skolesystemet, behandle min forstuvede ankel og sørge for, at mine bedsteforældre fik en værdig afsked med denne verden. Dette er blot et falmet minde nu.

Gymnasielærer: Det er lykkedes at smadre den offentlige sektor i et land, hvor man glædeligt giver 45 kr. for sin latte

Arkivtegning: Jørn Villumsen
Arkivtegning: Jørn Villumsen
Lyt til artiklen

I et land, hvor man med et smil betaler 45 kroner for en caffelatte, er det lykkedes skiftende regeringer at smadre den offentlige sektor.

Jeg vil ikke gøre mig klog på områder som sygehusvæsnet, hjemmeplejen, folkeskolen og børnehaverne. Men jeg har i mit 45 år lange liv været i kontakt med alle fire igennem egne børn, forældre og bedsteforældre, og jeg har oplevet et alarmerende fald i nærvær og tid til mennesket, som har brug for opmærksomhed og omsorg.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her