Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

»Jeg fik at vide, at jeg var for kritisk og for åbenmundet. Og så fik jeg at vide, at jeg ikke skulle informere mine patienter så grundigt«, siger Sara Bjerregaard om et møde med ledelsen i det offentlige sundhedsvæsen. I dag er hun privat jordemoder på Frederiksberg.
Foto:: Peter Hove Olesen

»Jeg fik at vide, at jeg var for kritisk og for åbenmundet. Og så fik jeg at vide, at jeg ikke skulle informere mine patienter så grundigt«, siger Sara Bjerregaard om et møde med ledelsen i det offentlige sundhedsvæsen. I dag er hun privat jordemoder på Frederiksberg.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Tidligere jordemor i det offentlige: »Man vågner om natten med hjertet oppe i halsen og tænker, gud, ligger hun stadig og bløder på stue seks?«

Efter at have forsøgt at råbe op om forhold, som hun oplevede som umenneskelige for både fødende og jordemødre, forlod jordemoder Sara Bjerregaard det offentlige. Selv om hun aldrig havde drømt om at være selvstændig, startede hun privat virksomhed for at kunne insistere på bedre tid.

Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Sara Bjerregaard havde arbejdet på flere offentlige hospitalers fødegange, hvor hun oplevede et massivt og voksende effektiviserings- og besparelsespres. Kollegaer med vilde øjne og fortvivlede fødende og partnere, som ingen havde tid til at lytte til.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce