Ved indgangen til et nyt årti gør Ken Loachs film ’Sorry We Missed You’ opmærksom på det sørgelige i, at flere og flere bliver løsarbejdere, der forventes at klare sig selv.

Hygum: Mennesker har alt at vinde ved at hjælpe og dele i stedet for at lade sig spille ud mod hinanden

Arkivtegning: Anne-marie Steen Petersen
Arkivtegning: Anne-marie Steen Petersen
Lyt til artiklen

En af årets sidste dage går jeg forbi butikkernes udsalgsskilte med bestemte skridt for at dreje ind til en biografs visning af engelske Ken Loachs seneste film ’Sorry We Missed You’.

På forhånd forventer jeg, at filmen vil være hård. Siden Ken Loach begyndte at lave film i 1960’erne, har klassesamfundets konsekvenser for de fattigste været et tema i hans kunst, og ’Sorry We Missed You’ er ingen undtagelse. Men jeg forventer også, at filmens menneskesyn er varmt og forstående, for det har kendetegnet hovedparten af den nu 83-årige instruktørs film.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her