Donald Trump har vakt amerikanernes interesse for politik i en grad, så næsten 9 ud af 10 nu mener, at politik er vigtigt for deres liv. Men hvad betyder politisk vækkelse i et dybt splittet demokrati?

USA-korrespondenten: Min unge californiske bankrådgiver beviser, at der er grund til at takke Trump for i hvert fald én ting

Præsident Trump støder mange fra sig, men siden hans indtog i Det Hvide Hus er amerikanerne begyndt at gå mere op i politik. Arkivfoto: Saul Loeb Foto: Saul Loeb/Ritzau Scanpix
Præsident Trump støder mange fra sig, men siden hans indtog i Det Hvide Hus er amerikanerne begyndt at gå mere op i politik. Arkivfoto: Saul Loeb Foto: Saul Loeb/Ritzau Scanpix
Lyt til artiklen

Min bankrådgiver her i Californien er en kvik gut midt i 20’erne med latinamerikanske rødder. Ligesom mange andre ansatte i større amerikanske firmaer har han forbud mod at snakke politik med både kunder og kolleger – og som sagt er han klog, så det lader han være med.​

Da han hørte, at jeg er flyttet hertil for at dække præsidentvalgkampen, nøjedes han derfor med at konstatere:

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her