0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Medieforsker advarer mod unges skærmbrug: »En gymnasielærer fortalte mig, at hun var nødt til at instruere eleverne i helt almindelig social kontakt«

Vi har begejstret taget imod ny teknologi i skolerne. Men hvis ikke vi revurderer, hvordan teknologien indgår, risikerer vi at miste fundamentale menneskelige kompetencer, mener medieforsker Camilla Mehlsen. Hun er aktuel med en ny bog om børn og unges digitale adfærd.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Anne-marie Steen Petersen/Politiken-Tegning
Arkivtegning: Anne-marie Steen Petersen/Politiken-Tegning
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Det forlyder ofte, at teknologien vil revolutionere vores verden: ændre vores samfund, den måde, vi uddanner os på, vores arbejdsdag og sociale liv.

Men ifølge medieforsker Camilla Mehlsen er det ikke teknologien i sig selv, der skaber forandringen. Den menneskelige adfærd er definerende.

I din bog skriver du, at vi skal passe på med at opfatte de unge som digitale eksperter. Hvad mener du med det?

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

GÆLDER KUN I DAG: Få fuld digital adgang resten af året for kun 136 kr.

Køb nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts