Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon

Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Læs nu
Du har ingen artikler på din læseliste

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste
Philip Ytournel/Politiken-Tegning
Arkivtegning: Philip Ytournel/Politiken-Tegning

Skolerne bliver brugt som led i Facebooks globale pr-fremstød, hvor Facebook gerne vil vise deres gode vilje, samtidig med at de tjener pengene på børnenes data, skriver digital rådgiver Astrid Haug og dataetisk rådgiver Pernille Tranberg i dette indlæg.

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst

Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.


Rådgiver i sociale medier og dataetikekspert: Tinder skal ikke stå for seksualundervisningen, og Facebook skal ikke undervise i digital dannelse

Facebook tilbyder skoler at undervise i nettets faldgruber. Det gør man næppe uden bagtanker.

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

I vil i kommunen og på skolerne lære eleverne om sund kost. Hvem henvender I jer til – Coca-Cola, McDonald’s eller Haribo? I vil gerne fortælle eleverne, at de skal holde sig fra cigaretter og gambling – får I så besøg af tobaksproducenten Phillip Morris og eller bettingvirksomheden Unibet? Og får I Tinder til at stå for seksualundervisningen? Næppe.​

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få fuld adgang om mindre end 2 minutter

De hurtigste bruger mindre end 1,3 minutter på at blive abonnent

Bliv abonnent for 1 kr

Annonce

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts

Forsiden