Kirstine Holst er frontfigur i kampen for en strammere voldtægtslov, der kræver samtykke før sex. Hun har taget udgangspunkt i sine egne oplevelser. Her svarer hun på kritikken fra den mand, hun anklagede og fortsat anklager for voldtægt, selv om manden er frifundet i retten.

Kirstine Holst bruger sin egen skæbne i kampen mod voldtægt. Nu træder frifundet mand frem – og slår hårdt igen

Kirstine Holst  Foto: Rune Pedersen/POLFOTO
Kirstine Holst Foto: Rune Pedersen/POLFOTO
Lyt til artiklen

Jon Kiellberg blev for to år siden frifundet for voldtægt. Nu slår han verbalt igen mod den kvinde, der anmeldte ham, og beskylder hende blandt andet for at blive ved med at udstille ham som ’gerningsmand’ på sociale medier i den hensigt at ødelægge hans liv.

»Jeg troede, at jeg efter frikendelsen og statsadvokatens afgørelse om ikke at anke kunne begynde at lægge sagen bag mig. Men det blot blev begyndelsen, for derfra blev det kun værre«, skriver Jon Kiellberg i en Kronik i Politiken.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her