Jeg har brækket benet, og hjælpsomme mennesker iler til. Det er, som om coronakrisen har fået os til at indse, at ingen kan komme igennem en krise alene.

Anne M. Sørensen: ​»Er det denne tunge coronatid, der har gjort mange mennesker meget mere opmærksomme og hjælpsomme, end de plejer at være?«

Arkivtegning Roald Als
Arkivtegning Roald Als
Lyt til artiklen

Det ene øjeblik triller man fløjtende ud ad landevejen på sin cykel. Det næste ligger man på ryggen som en hjælpeløs skarnbasse med alle fire strittende ud i luften. Sådan gik det mig forleden på Samsø efter mit pludselige møde med en hel del grus.

Det efterfølgende besøg på sygehuset bekræftede, at jeg havde brækket en tå og slået mit knæ slemt. Skinne og to krykker i fem uger blev beordret af den rare læge, Brian, der også venligt meddelte, at jeg bare kan aflevere al denne pynt, næste gang min vej falder forbi Samsø, hvad den heldigvis snart gør.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her