Min proces med at slippe Thomas startede allerede, da han blev syg. Vi var sammenfiltrede sjæle, og jeg var bange for selv at dø sammen med ham.

Mit livs vigtigste beslutning: Jeg tog vores vielsesringe af mine fingre og lagde dem i lommen. Jeg vil være single, ikke enke

Arkivtegning Claus Nørregaard
Arkivtegning Claus Nørregaard
Lyt til artiklen

Mit livs store kærlighed, min mand gennem 20 år, min sjæleven gennem 23 år, Thomas, døde fra mig og vores tre børn tidligt om morgenen 5. maj 2019. Han var 45 år gammel. Forud lå tre og et halvt års sygdom og et kontinuerligt arbejde med at blive klar. Vi havde forberedt os på døden sammen.

Da Thomas blev syg i september 2015 og fik diagnosen uhelbredelig knoglemarvskræft, skred vores verden i grus. Han var en sund og aktiv sportsmand, vores liv var fuldt af god energi og kærlighed, og han og jeg var begyndt at glæde os til endnu mere tid sammen som kærester, efterhånden som vores børn blev større. De var på det tidspunkt 7, 12 og 15 år gamle.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her