At indføre en samtykkebaseret voldtægtslov er det mindste, vi kan gøre for alle de kvinder, der, som jeg, har været udsat for et overgreb.

Studerende: »Her sidder jeg så tilbage. Med mareridt, en psykolog og en kæmpe vrede«

Arkivtegning Claus Nørregaard
Arkivtegning Claus Nørregaard
Lyt til artiklen

Mine veninder har ofte kaldt mig psykopatmagneten. Noget vi ofte har siddet og grinet af henover et glas vin. Og den er god nok. Jeg har mødt mange ’spændende’ mænd i mit liv.

En af dem var en fyr, der efter en bytur tilbød, at jeg kunne sove hos ham, fordi jeg havde langt hjem og var meget fuld. Og selv om jeg mange gange sagde, at der ikke skulle ske noget, blev jeg nødt til at flygte ud af lejligheden, efter han havde prøvet at tvinge mig til sex, mens han sagde ting som: »Jeg troede bare, du var sådan en lille mis, der ville gøre præcis, hvad jeg ville have.«

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her