Fødselsdagstilbud: Prøv Politiken resten af året for 142 kr.
Jeg vil ikke lade som om, jeg ikke elsker sex, fordi det passer bedre ind i forestillingen om, hvad en kvinde med et alvorligt handikap bør være, skriver Astrid Siemens Lorenzen i dette debatindlæg. Foto: Signe Daugaard/Great Minorities/SUMH

Mange mennesker kan ikke forestille sig, at en person med et omfattende fysisk handikap kan have et sexliv, men jeg elsker orgasmer, jeg elsker at tilfredsstille mig selv, jeg elsker følelsen af at blive betragtet som attraktiv.

Mine hjælpere skal ikke have sex med mig, men de skal hjælpe mig med de praktiske forberedelser

Jeg vil ikke lade som om, jeg ikke elsker sex, fordi det passer bedre ind i forestillingen om, hvad en kvinde med et alvorligt handikap bør være, skriver Astrid Siemens Lorenzen i dette debatindlæg. Foto: Signe Daugaard/Great Minorities/SUMH

Jeg lå i en gynækologisk undersøgelsesstol med spredte ben og underlivet blottet.

Så kom spørgsmålet:

»Hvem har givet hende lov til at have sex?«.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad
PodcastSe alle

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her