Dansk Folkeparti har altid været dygtige til at puste problemer op og så fremstille sig selv som helte, der løser de – selvskabte – plager. Men i stedet for at opfinde nye plager burde Morten Messerschmidt nu bare lukke det hensygnende parti.

Medlem af Frie Grønne Stemmer: Det eneste bibelske ved Dansk Folkeparti er dybden af deres bedrag

Arkivtegning Mette Dreyer
Arkivtegning Mette Dreyer
Lyt til artiklen

Jeg har altid været fascineret af Dansk Folkeparti. Dels fordi partiets holdninger til nærmest alle emner udgør modpolen til mine egne, og dels fordi partiet så dygtigt og så længe har kunnet bedrage vælgerne.

Med det mener jeg, at de ganske effektivt har fået den vælgerskare, der mest entydigt har brug for en stærk velfærdsstat, lavtuddannede, arbejdere, personer på overførselsindkomster og ældre til at stille sig bag hhv. Anders Fogh Rasmussens minimalstatsdrømme samt Lars Løkke Rasmussens velfærdsangreb.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her