0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Pædagoger: Coronakrisen bragte langsommeligheden ind i pædagogikken. Lad os holde fast i den

Langsommelige pædagoger skaber nærvær i en hurtig hverdag.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Claus Nørregaard/POLITIKEN
Arkivtegning: Claus Nørregaard/POLITIKEN
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debat
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Sommerferien er slut for de fleste. Arbejdet kalder igen på forældre, og deres småbørn skal tilbage i deres vuggestuer og børnehaver. Tiden efter genåbningen i daginstitutionerne har for alvor sat fokus på, hvordan organiseringen af personalet og børn i små grupper har givet plads til et institutionsliv i børnenes tempo.

Dette kalder vi for ’langsommeligheden’. Og dette lavere tempo med børnene har givet plads til mere nærværende pædagoger. Men hvordan fastholder vi langsommeligheden, når hverdagen med lave normeringer og travlt personale atter vender tilbage?

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Bliv en del af fællesskabet på Politiken

Det koster kun 1 kr., og de hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Prøv nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter