Homoseksuelle mænd kan i praksis ikke få lov til at donere sæd. I systemet øjne frasorteres vi i samme kategori som stiknarkomaner og prostituterede, fordi vi åbenbart alle lever en seksuelt dubiøs og risikabel livsstil.
Studerende: Jeg er homoseksuel. Og for sundhedsvæsenet er jeg beskidt som en stiknarkoman
Homoseksuelle mænd kan i praksis ikke få lov til at donere sæd. I systemet øjne frasorteres vi i samme kategori som stiknarkomaner og prostituterede, fordi vi åbenbart alle lever en seksuelt dubiøs og risikabel livsstil.
Studerende: Jeg er homoseksuel. Og for sundhedsvæsenet er jeg beskidt som en stiknarkoman
Foto: Mette Dreyer/Politiken-Tegning
Lyt til artiklen
Henter...
Jeg stod for nylig på Galhøpiggen, Norges højeste bjerg, og funderede over, at jeg egentlig var nået til et ret voksent punkt i mit 25 år lange liv. Jeg har lejlighed, kæreste, lån, job, uddannelse og rimelig godt styr på, hvad jeg vil bruge mit liv på.
Dette førte umiddelbart til en irritation over, at jeg ikke længere havde en teenagers uendelige potentiale.
Læs videre for 1 kr.
Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.