Det er både ekstremistisk og fremmedgørende, når en organisation som Black Lives Matter kræver, at demonstranter opdeler sig efter hudfarve.

Demonstrant: Nej tak. Jeg gider ikke deltage i Black Lives Matters' ekstremistiske raceopdeling igen

Hvor i demonstrationen skal min familie finde sig til rette? Svaret bliver ingen steder, og derfor bliver vi næste gang hjemme, selv om sagen kan være nok så sympatisk, David Munis Zepernick, medlem af Frederiksberg Kommunalbestyrelse (R), i dette indlæg. Arkivfoto Aleksander Klug
Hvor i demonstrationen skal min familie finde sig til rette? Svaret bliver ingen steder, og derfor bliver vi næste gang hjemme, selv om sagen kan være nok så sympatisk, David Munis Zepernick, medlem af Frederiksberg Kommunalbestyrelse (R), i dette indlæg. Arkivfoto Aleksander Klug
Lyt til artiklen

Min mor var med sin halvt afrikanske baggrund Albertslunds allerførste ikkevestlige indvandrer.

Jeg er selv fortyndet endnu en gang, og selv om jeg bakker op om formålet og f.eks. er lodret imod racisme og racediskrimination og både vred og indigneret over politivolden mod sorte i USA, så bliver jeg hjemme næste gang, der skal demonstreres.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her