Ud for Thyborøn holder aldrende aktivister øje med belgiske bomtrawlere, der pløjer havbunden op

Elisabet Svane: Hvordan jeg blev båret ombord på en belgisk bomtrawler, mens en ung fisker nynnede 'Here comes the bride'

Thyborøn. Havnen, Belgiske fiskere.

Det er kæder som disse, der trækkes henover havbunden, når de belgiske bomtrawlere fanger blandt andet rødspætter. Dette billede er kutteren Dennis - der var heldigvis ingen fotograf, da jeg gik ombord på Blue Angel. Foto: Finn Frandsen. Arkivfoto Finn Frandsen
Thyborøn. Havnen, Belgiske fiskere. Det er kæder som disse, der trækkes henover havbunden, når de belgiske bomtrawlere fanger blandt andet rødspætter. Dette billede er kutteren Dennis - der var heldigvis ingen fotograf, da jeg gik ombord på Blue Angel. Foto: Finn Frandsen. Arkivfoto Finn Frandsen
Lyt til artiklen

Jeg stod helt stille. Kunne ikke flytte benene. Overhovedet.

Oppe på kutteren stod en hollandsk fisker, Hendrik, hedder han, og rakte hænderne frem:

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her